Dijital iletişim bulunduğumuz çağda hızla büyüyüp şekil almaya devam ediyor. Son günlerin en çok konuşulan konularının başında, şirket içindeki fonksiyonların görev alanları iç içe geçerken “görev tanımı” da giderek anlamını yitiriyor. Çünkü artık şirketlerde tüm departmanlar birbiriyle hiç olmadığı kadar yakın etkileşim içinde çalışmak zorunda. Bu değişimden en çok nasibini alan birimlerin başında da pazarlama geliyor.
Dijital
pazarlama uzmanları çalıştıkları markayı zirveye taşımak için şirket
fonksiyonlarının bir çoğuna artık hakim olmak zorunda. Giderek güçlenen
teknoloji tüm satış stratejilerimizi başından sonuna kadar değiştirebiliyor. Dijital
pazarlama iletişiminde ilerleyen zamanlarda teknoloji tamamen söz sahibi olacak
gibi gözüküyor. Çünkü herkesin gözü sosyal medyada.
Pazarlamanın
kendi içindeki iş tanımları genişliyor. Bir pazarlama yöneticisinin artık bir
strateji uzmanı gibi düşünüp şirketin önceliklerine göre hareket etmesi ve ileriye
dönük planlar geliştirmesi gerekiyor. Teknolojiyi yakından takip edip, en son
teknolojileri kendisine uyarlama ve kullanması gerekiyor.
“Pazarlama sadece pazarlamacılara
bırakılamayacak kadar önemli bir iştir.” Bu oldukça yerinde bir deyim. Bu
dönüşüm çağında pazarlamacılar için başarının anahtarı ise zamanı doğru
kullanmaktan geçiyor.
Pazarlamacıların
artık kendilerini dijitale uydurmuş olmaları onları başarıya taşıyacak en
önemli öge olarak gözüküyor.
İlk temas
anından itibaren müşteriyle sürdürülebilir ilişki kurabilmek için doğru
pazarlama stratejilerinin izini sürmek gerekiyor. Aynı zamanda pazarlama artık
bir çok profesyonel’ in bir arada
sunması gereken bir yapıt gibidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder